Landsbyordning Tre Ege Skolen

Landsbyordning Tre Ege Skolen er en politisk besluttet organisation, som blev en realitet pr. 01.08.15.

Børnehuset Oasen i Kværndrup og Børnehaven Eventyrhuset i Ryslinge er lagt sammen med Tre Ege Skolen og har nu fælles ledelse og bestyrelse.

Øverste leder er skoleleder  Morten Ejlsmark, og han har et lederteam med fire afdelingsledere

Den daglige ledelse varetages af en afdelingsleder på hver skole afdeling med SFO1 og SFO2 , og en afdelingsleder i hver af børnehusene, Børnehaven Eventyrhuset i Ryslinge og Børnehuset Oasen i Kværndrup.

Børnehaverne samarbejder med skoleafdelingerne for at børnene får den bedst mulige overgang fra børnehave til skole.

FMK indførte i 2017 Forårs SFO. Det betyder at storgruppen/skolegruppen fra børnehaverne pr. 1. april, i det år hvor de skal starte i skole, starter i Forårs SFO på skolen. Her lærer de skolen og SFO at kende, og de lærer, hvordan det er at gå i skole.

Fra 01.01.17 ligger børnehaven Eventyrhuset på samme matrikel som afd. Ryslinge, og børnene får derved deres daglige gang i huset fra en tidlig alder.

Tre Ege Skolen er grundskole og afd. Kværndrup og afd. Ryslinge har elever fra 0. - 6. klasse. Når eleverne skal i 7. klasse, fortsætter de som udgangspunkt på Tingagerskolen i Ringe, som er vores overbygningsskole, og vi har derfor et tæt samarbejde.

Herunder link til Undervisningsministeriet uddannelsesstatistik: